Hästar är bäst!

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 4 maj 2013 22:11

något du önskar dig.

 

 


  • En häst.
  • En miljard för då kunde jag köpa en häst och massa saker till den och saker till mina djur och mycket mer! 
  • En bra kamera, typ en sådan som Vilma har.

Kommer faktiskt inte på så mycket mer, fast det finns ändå väldigt mycket som jag önskar mig.



Nikon D3100 Systemkamera + 18-55mm Objektiv


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 maj 2013 20:58

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen, men det är för att jag har varit med Vilma typ hela dan. 


Först åkte vi då till granngården och köpte presenter till Teddy och så köpte jag den där hamster saken och kanin och marsvins mat.


Sedan tog vi med Mini Hoppe till Vilma och hoppde lite. Han hade inte hoppat på länge men han var jätte duktig ändå. Han är jätte duktig på att hoppa men han är väldigt lätt så han har inte så mycket vikt att bära.

Sedan gick vi hem och lämnade honom och bla bla bla. 


Jag följde med Vilma hemnär hon skulle äta och efter tog vi in hennes kaninera och gosade lite med dem och gav godis till dem. 


Sedan gick vi hem till mig och städade hamster burarna och kanin buren (ute kaninernas). Det var faktiskt rätt kul den här gången. När vi hade fixat allt så lekte vi häst. 


Och just nu sitter jag och äter hallon.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 maj 2013 13:34

-Jag köpte morotsgodis det är 1 kg. Happy och Dreamy ska också få smaka lite, men Teddy ska få mest. Kostade 45 kronor.




-Jag köpte två putssvampar, för dem har bara stora och det är svårt att putsa med stora. 9 kronor styck så därför blev det 18 kr för mig.

Jag har slagit in hans presenter, så jag tar från granngårdens hemsida men jag hittade inte denhär putssvampen så jag fick lov att ta från google så därför är bilden rätt dålig.

 


-Ryktsten, för deras har tagit slut eftersom att hästarna fäller så mycket.  Kostade 29 kr.


-Manrosetter, för hans är slut nu och han är så söt i flätor. Det blev rosa. :) Det är 16 styckna i en förpackning. Kostade 39 kr.


-Sedan köpte jag hamstergodis till hamstrarna. Kostade 29 kronor.



-Och så köpte vi mat åt kaninerna. Kostade 199 kronor.  Man kan ge sånhär mat till kaninerna, men jag brukar ge vanlig pellets också.



Vilma köpte också presenter till Teddy.

Hon köpte en stor svamp, som man kan svampa av Teddy med i sommar.

Ett grimskaft, för dem har inte så många för de flesta har gått sönder.

Och så köpte hon en gul hovkrats.

(Hittar ingen bild på grimskaften men det var  typ ljusblått).


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 maj 2013 10:53

-Jag och Vilma åker till hööks eller något och köper en present till Teddy.


-Jag och Vilma spelar in del 2 på tjejer som bråkar.



 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 maj 2013 10:04

Tog ju bara Totte bilden, men tydligen skulle jag ta alla..


 

jag och Totte




 

Vilma och Ester

 

  

Ester

 

  




 

Caramia




  

Loulou

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards