Hästar är bäst!

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 maj 2013 21:56

Fullständigt namn: Freia Vahlsten Svennas

Ålder: 12 år

Vart jag bor: enköping

Intresse:  Hästar och andra djur

 

Senaste...

Som ringde dig: Vilma tror jag

Du ringde: jag kommer inte ihåg

Du smsade: har inte smsat på länge, använder Kik i stället, och det var väl Charlotte jag skrev till där. 

Smsade dig: Wilma Brunnberg på vanliga sms och Ebba (Tottes hyrryttare) på kik.

Ni hörde någon säga: "mamma vet ni vad vi måste köpa för c-vitaminer". 

Kompisen du träffade: Vilma

Lektionen ni haft: Svenska lektion

Du sa "jag älskar dig" till: Totte och Magic


Vem...

Är din bästa kompis: Roxanna och Therese 

Är snyggast: Zayn  ♥

Litar du på: Totte och Magic


Vad...

Har du som bakrundsbild på mobilen: Ulf,Mini Hoppe och Valter

Hatar du: mycket

Älskar du: Mycket xD


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 14 maj 2013 21:17

Idag var jag då på åkerby med Vilma. Först gick vi till cafeterian och så kollade om Tindra var där, men det var hon inte. Så då gick vi till stallet och jag gick till Totte och Magic. Sedan gick jag och Vilma till paddocken och kiollade när några red, en häst var jättebusig och bockade lite. Så söt. 


Klockan 20.00 gick vi in i stallet och fodrade, som vanligt.  It's so fun! 

Sedan gosade vi lite med några hästar, jag gick först till Totte och var med honom och så tog jag kort på Caramia och Ester och sen gick jag och gosade med Simson. Efter det var jag med Magic. 

Sedan tog jag och Vilma kort på varandra med olika hästar. 


Superkul var det idag!! Har varit en jättebra dag idag! 


Här kommer bilderna, fast om ni vill se bilderna på Vilma får ni gå in på hennes blogg, länk i menyn. 


Magic





 

Totte





 

Ester




 

Jag och Totte





Totte och Lady var sura på varandra.




 

Bogart




 

Caramia




 

Jag och Simson




 

Trött polle (Simson)




 

Magic




 

Jag och Magic





 

jag och Kevin

 



 

Jag och Totte





 

Totte




 

Jag och Magic

   

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 maj 2013 18:22

Vilma skrev sånt här inlägg för några dagar sedan, men det är ju rätt många som skrivit såna här inlägg så, varför inte? Och jag kommer ju skriva min egen åsikt och inte skriva av någon annan. 


Jag tycker det är helt okej att slakta djur, men inte till exempel griskultingar och andra djurungar, de måste få leva ett tag. 

Och så ska djuret ha haft ett bra liv innan den blir slaktad, för får djuret vara ute och ha det bra och bli skött på rätt sätt, blir köttet mycket godare. 

 

I skolan är jag typ vegeterian och jag klarar inte av att äta hästkött, skulle kännas konstigt att äta något som man håller på med mycket. 

 

Jag har nästan alltid velat bli vegan (vegetarian) för när man äter kött så bidrar man till mer slaktningar. 

Men ändå liksom, slutar alla äta kött, slutar man slakta. Bönderna slutar föda upp grisar och sånt för varför ska man ha grisar om man ändå inte slaktar dem och inte får pengar. Och då finns inte grisarna i stället. 

Jag skulle vilja ha en gris bara för skojskull för det verkar kul, så det jag skrev där uppe var så jag tror bönderna skulle tänka. 

 

Men som jag skrev där uppe så ska djuren må bra innan och ha stort utrymme. För ni vet de här värphönorna de har skit liten bur, de kan ju knappt röra sig där inne. Och sen när du slutar värpa så slaktas dem. Kul liv, eller inte! Så ska det inte vara! 

 


Håller ni med mig? Om inte, skriv gärna eran åsikt. 






FEL!!!!!!

 

 

 

 

 



RÄTT!

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 maj 2013 16:33

Först hade vi matte,engelska,rast, syslöjd,lunch+rast,idrott,NO och svenska. 


Det var jättekul på idrotten för vi hade höjdhopp. Det gick väldigt bra för mig. 

I slutet skulle man få hoppa 110 och man fick två chanser. Jag var jättenära att klara det första gången, men jag råkade ha ner den. Men andra gången klarade jag det.  :)


Och när vi slutade sa Anne att Henke (våran idrottslärare) sa att jag var bäst i dag. 

Så det var väl kul. 



I kväll ska jag till stallet, vi ska väl fodra och om inte Tindra är där så kommer vi väl antagligen mocka. Men hoppas Tindra är där. 


Juste, på syslöjden frågade Nassim (en tjej i min klass, tror det var hon i alla fall) vem vi tyckte var snyggaste i one direction. (Alltså det var tjejerna som skulle svara, men det tror jag alla redan räknat ut). Alla bara "Zayn,Zayn,Zayn" förutom Roxanna som tycker Harry. Bra tjejer, så ska det låta! 


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 14 maj 2013 15:25

Hmmm, kanske Nellie Berntsson. Eftersom att hon är jätteduktig på att skriva bra och läsvärda inlägg och hon verkar vara en sån bra person. Och Hon försöker stoppa mobbning och så. Så en BIG LIKE till henne.


http://nellieberntsson.se/


20130514-120919.jpgbild tagen från henne blogg.





translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards