Hästar är bäst!

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 22:40

Hatkommentarer: När man har en blogg får man ju ibland hatkommentarer (oftast). Det borde man tänka på innan man skaffar en blogg. För är man känslig och tar åt sig mycket om någon till exempel säger att man är skriver dåligt och att bloggen är ointressant. Och så sitter man hemma och gråter en hel helg. Förstår att det är tråkigt att höra att bloggen är ointressant. Men det finns ju värre saker någon kan skriva.  Vissa går ju verkligen över gränsen och verkar sitta i timmar och planera en elak kommentar. Så det tycker jag att man ska tänka på att klarar man inte av att någon säger elaka saker så kanske det inte är så jättebra idé att skaffa en blogg.


Uppdateringen: Man borde också tänka "har jag verkligen tid med en blogg". För man ska ju försöka uppdatera varje dag med bra och läsvärda inlägg för det är ju så man får fler läsare, oftast. Uppdaterar man bara en gång i månaden med ett tråkigt mobil inlägg så har man garanterat inga läsare kvar.


vara schysst: I fall man till exempel skriver ett åsiktsinlägg och så skriver någon  annan sin åsikt, så ska man vara schysst och inte säga att den personen har konstiga åsikter eller säga något elakt bara för att den personen inte har samma åsikt som man själv. Eller även om någon skriver en hatkommentar så ska man inte skriva något elakt tillbaka, det är bara att strunta i den personen. För man ska ju inte sjunka på samma nivå som personen som skrev hatkommentaren. Sehn är det väl bra att försöka svara på alla kommentarer, fast har man en stor blogg förstår jag att man inte hinner göra det, men har man en liten blogg som jag så tycker jag att man ska göra det.


 

gammal bild på mig och Corina




Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 22:15

Dagens outfit:

  

Dagens humör: glad och seg

Dagens hiss: hoppade

Dagens diss: vet ej


Dagens sötnos:


Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 22:12

Jag och Pärla






      


Vilma och Loulou

                       







Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 21:24

Nu är det väl att jag får köpa Nimble (en häst på hästnet som jag verkligen vill ha). Och ha honom på åkerby och så blir vi bästavänner och är med i SM i hoppning och vinner. Vill bara att det ska bli verklighet. Jag tänker mig att han är supersnäll men också lite busig.

Men att vi skulle bli verkligen bästavänner det vore liksom hur kul som helst. Önskar att det kunde vara så.


Önskar också att jag kunde få köpa Helmut,Totte och Magic. Vill pensionera Totte och så är han så mysig, tänk att bara kunna åka varje dag och mysa med honom, lyx. Magic och Helmut är också mysiga.


Men min absolut högsta dröm är att kunna köpa alla 4, men det är overkligt att det blir så.


 




Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 20:43

Vi hade somsagt hoppning í dag, i paddocken.


Först började vi med att skritta fram och då var hon hyffsat pigg, men när vi skulle börja trava så stannade hon. Och stod där ett par år innan hon började skritta långsamt, fick verkligen inte fram henne i  trav. Men då hjälpte Myran mig att få fram henne och då travade hon tills vi skulle sakta av.


När vi sen skulle börja galoppera så fick jag fram henne nästan direkt. Det var verkligen superkul att hon lyssnade så fort. Och sen var hon lite piggare en liten stund. Men sen blev hon seg igen...


Idag hoppade vi inte så jättehögt, ca 50 cm på alla hinder. Först hoppade vi ett vanligt rättuppstående 2 gånger var tror jag det var. Första gången gick sådär, hon hoppade bra men efter hindret trodde jag att hon skulle galoppera men det gjorde hon inte. Andra gången gick bättre.


Sedan skulle vi hoppa en oxer med en grind under eller vad man ska säga. Först var Pärlan jätteseg och ville bara skritta eller stå still, men sedan kom Myrtan och viftade med ett spö och då började Pärlan galoppera och hoppade över hindret, och hon hoppade mycket högre än vad hindret var.


Sen skulle vi hoppa två hinder och det var bara helt vanliga rättuppstående hinder. Jag började och det gick väl ganska bra. Hon var rätt pigg  och hoppa bra och fint.


Sedan hoppade vi om det, fast vi började med det andra. Och jag trodde vi först skulle hoppa det hindret i början sen oxern, så jag red lite fel, men jag hann inte hoppa över oxern. Men då gjorde jag en volt och så red jag mot det andra rättuppstående hindret. Innan och efter hindret började hon racergaloppera. Det var kul!


Sedan gick jag upp på en volt vid hindrerna medans de andra var på andra sidan av paddocken och det var för att hålla de andra hästarna sällskap. För Pärla bryr sig inte om hon är själv en stund. På volten jobbade jag lite på att få henne i form, ibland gick hon i form en liten liten stund.


Nästa vecka ska vi kanske rida ut, kommer bli kul isåfall, för hon borde ju bli lite piggare ute.


Både Åsa och Vilmas mamma fotade. Åsa hann inte fota när Pärla flög över hindret men som tur var gjorde Vilmas mamma det.

Så bilderna som Vilmas mamma fotade kommer senare.

Men här är bilderna som Åsa fotade.



Ps. På vissa bilder har jag bak skänklarna lite som ni ser, men när hon tog bilden så skänklade jag, fast man bhöver typ alltid skänkla på Pärla. Men bara satt ni inte tror att jag brukar rida sådär.



Jag och Pärla

 

 

 

 

 



Vilma och Loulou

 


 



Juste, jag hjälpte ju Emma också. Hon fick Farino och de red i hästarnas hage. Först fick de styra själva runt stenar och Ema styrde upp på en kulle och Farino lekte herren på täppen.

Sen fick de trava lite där det var lite bättre mark (fortfarande i hagen) Farino travade jättefort och både jag,Emma och Farino tyckte att det var kul.

Farino


Av Freia Vahlsten Svennas - 24 maj 2013 14:58

Först ska jag och Vilma hjälpa Emma och sen så ska vi rida. Vi har hoppning och Åsa ska fota. Hoppas det blir bra foton!  Och hoppas det går bra på ridningen.



Men jaja, vi ses senare.


   


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards