Hästar är bäst!

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 21:31

Igår köpte Åsa lite kläder på kappahl för mitt presentkort som jag fick när jag fyllde år. 


Vit Topp, Vit oversizetopp med humoristiskt...

129 kr



Vit Shorts, Vita shorts i 5-ficksmodell med...

149 på båda shortsen

Blå Shorts, Blå färgglada shorts i 5-ficksmodel...


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 21:07

Idag  var jag då hos Teddy,Happy och Dreamy. 


Först tog jag in Teddy från hagen och gav honom hö. Sedan gav jag Happy och Dreamy hö. 

Hästarna var väldigt leriga så jag borstade av Happy lite snabbt, Åsa borstade Dreamy och så borstade jag av Teddy lite snabbt. 

Sen satte jag på Happy en flyway, för Dreamy hade redan. Hittade inte Happys flyway så han fick låna Teddys. Haha! :) Den var lite för liten men det funkade. Sedan började det spöregna, Teddy hade tur att han var inne. För både Happy,Dreamy och jag blev dyblöta. 


Sedan fotade jag lite, blev bara 4 bilder, men alltid nåt. 


Tyvärr så går det inte att ladda över bilderna just nu, undra varför? 

Men så fort det går att ladda över så lägger jag upp de här. 


 

Ni får en bild jag tog för någon vecka sen, för jag tycker i alla fall det är tråkigt med inlägg utan bilder. 


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 20:25


Har sett att vissa andra har gjort såna här, så jag tänkte göra det också. 

 

Omatchad outfit på tävling. Man kan ju försöka matcha lite i alla fall. Om man typ har ett lilaschabrak kan man ju försöka matcha med tröjan eller vad man nu har på sig. Skulle aldrig komma med te.x ett lila schabrak, gröna benskydd, gult pannband os.v. 


   Om man har vitt schabrak behöver man inte ha vit tröja tycker jag. 



Tävla med färgade ridbyxor.  Jag skulle aldrig tävla med färgade ridbyxor, till exempel gula. Ska försöka köpa ett par vita nu, har ju inga. Så på blåbärshoppning hade jag mina jeansridbyxor men de är ju inte dirket färgglada. 

 


Rida med väst innanför tröjan. Skulle aldrig rida med väst innanför tröjan eller jackan. Man ser så klumpig ut tycker jag. Jag har den alltid utanför. 

 

För lång svans. Om svansen är så lång så hästen kan trampa på den så är den då för lång. Då måste man såklart klippa den. Jag tycker att hästen ska ha lite lagom lång svans. Inte för kort och inte för lång. Fördel för hästar med lång svans är ju att de kan vifta bort flugorna på sommaren. 

 

Här ser Fizzans svans väldigt kort ut men det är bara för att hon viftar bort flugor. 



För litet schabrak. Ser rätt konstigt ut om schabraket är för litet. Om det är pyttepyttepytte lite för litet så tycker jag inte att det gör så mycket. Men om det är ganska mycket för litet så ser det kosntigt ut.


bilden har inget med det här att göra, för schabrak passar som handen i handsken på Totte. 


För stora schabrak. Det är inte heller så snyggt, speciellt inte om schabraket är så stort att schabraket är så stort att det går till flanken. Det ser ju inte klokt ut. 

 

det här schabraket är ju för stort. 





Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 16:56

Idag var vi somsagt på enavallen det var kul men lite jobbigt. Vi började med höjdhopp, min favoritgren. Jag hoppade som högst 115 så jag slog mitt rekord! :) 


Efter höjdhoppet så var det långlöp och då skulle man springa/gå till en bro och stämpla sen skulle man springa/gå tillbaka så någon kryssade i. Det var ganska jobbigt och jag sprang ibland och gick ibland. 

Fick bara 4 styckna.. 


Efter så drack jag lite för jag var jättetörstig, sen var det stöta kula, hatar det. För jag får aldrig in tekniken.. Så jag är inte så värst bra. 


Efter så var det 60 meter, jag blev superglad för jag älskar somsagt att springa. Kan även passa på att skryta lite: Jag vann nästan hela tiden och vann  över en av de snabbaste killarna i klassen. 


Sen var det lunch, hamburgare. Usch. Mådde illa redan i kön och när jag hade fått ett hamburgarbröd och gick till grillen där hamburgarna låg som ni säkert fattar så var jag nära på att spy. Bokstavligen. 

Det låg några hamburgare på sidan och de var skit brända och så bara allmänt äckliga ut. Så jag gick därifrån. Och dessutom var inte hamburgarbrödet så gott, det smakade fiskdeg.

Sen så var det bara en ganska lång paus. 


Efter pausen hade vi längdhopp, gick sådär, vågade inte hoppa på rumpa som jag brukar göra, men ingen annan gjorde det heller. Men det gick väl sådär. 

Efter så var det staffetträning. Det gick väldigt bra. 


Sen var det dax för staffet och vi fick veta precis innan vilka som skulle springa. Och jag fick vara med! :D 

Blev superglad! Jag sprang näst sist, och det gick superbra! Och innan jag sprang sa Leonard "Du är fan kung" till mig. Han är snabbast i hela klassen, så det var ju kul att höra. Men våran klass vann staffeten. Men andra klassen vann ändå. För förlorarna av staffeten fick 20 poäng och de som vann fick 40. Men jag tycker inte att förlorarna ska vi tröstpoäng. Om de inte hade fått dem där 20 poängen hade vi vunnit. Vi fick 318 poäng och de fick 326.. 


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 maj 2013 07:55

Kunde verkligen inte somna i natt, så jag försökte läsa för att bli trött men det blev jag inte... 

Men jag är ändå inte så trött nu, har jag druckit kaffe eller nåt? ps. jag dricker inte kaffe. 


Ikväll ska jag i alla fall åka till Teddy,Happy och Dreamy och fodra.


Förlåt för ett sånt kort inlägg, men har inget mer att skriva. 

 


 




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards