Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

djurplågeri-åsikt

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 20:14

Tycker djurplågeri är det hemskaste som finns.

Har och kommer nog alltid tycka att det är hemskare en människo misshandel. Men det är föratt djur är hjälplösare en männsikor eller det beror på vilket djur, tar man och misshandlar en hamster så är den hjälplösare en en människa. Och misstolka inte detta, jag tycker människo misshandel också är hemskt och så tycker jag synd om de som blir misshandlade.


Till exempel när man testar produkter på djur. Det är så j*vla synd om de och vissa dör av skräck innan de har testat något. Jag är väldigt noga med att inte använda produkter som är testade på djur och vissa kanske tycker "men man har ju redan testat på djuren, så det är ju skitsamma nu". Men om alla slutar använda sådana produkter så måste väl märkerna lägga ner, och då utsätts inte djuren för detta:


Känsliga tittare BÖR inte titta!!



Jag började gråta jätte mycket när jag såg denna bild.   



Den här tjejen tycker synd om djuren så hon testade  att utsättas för samma saker som djuren utsätts för.

Jag mår illa av dessa bilder men tycker det är otroligt modigt av den här tjejen att göra detta.


Här är företag som testas och inte testas på djur:

Jag vill inte använda något av de som testas på djur  men det finns en mascara från max factor som är super bra men jag tänker inte använda den igen.


Världen vi lever i är hemsk, men en dag ska vi djurvänner vinna över djurplågarna,right?

Men jag fattar inte vad de stackars oskyldiga djuren har gjort för att få ha det såhär. Det är så synd om de stackars djuren som hamnat i helt fel händer. De djur som har det bra har tur! Jag hoppas att det finns fler djurväner en djurplågare.




Här är en video på hästar som hamnat i helt fel händer.



 
 
Ingen bild

Vilma

10 mars 2013 21:21

Det var jag som berättade om den där tjejen för dig.


Du skrev förut att du inte klarade av att lägga upp plågsamma bilder på djur, du skrev det på en 20 dagars.

Freia Vahlsten Svennas

10 mars 2013 21:39

Ja, jag vet men eftersom att jag skrev om djurplågeri så la jag upp. Och jag vill visa hur det blir när du djur blir produkt-testade.

 
Ingen bild

vilma

10 mars 2013 21:50

ok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards