Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

R.I.P

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 mars 2013 20:47

Nu tänker jag berätta varför jag inte ville rida, men jag gjorde det ändå, för jag behövde göra det.


Men i alla fall, när jag kom hem från skolan sa Robin att jag skulle gå in till marsvinen och då smog jag fram för jag visste nästan att det skulle vara något med Vitnos. Och när jag kollade var han inte där. 

Så jag fråga "Var är Vitnos".

Och då sa han "I garaget".

Och då förstod jag att han var död. Han hade varit hos veterinären ungefär vid 14.00, när vi slutade. 


De sa att det var fel på kindtänderna, och att han inte hade druckit tillräckligt mycket. (Han har druckit). Och så var han så gammal så de sa att det inte gick, och då avlivades han. 


Robin följde med till veterinären för han slutade ungefär 13.00 Och när Vitnos fick sprutan sa han att Vitnos pep en gång innan han somnade in. Är nästan glad att jag inte kunde följa med. 


Det är verkligen jätte tråkigt att han är borta och jag har inte riktigt fattat att han är borta. Men jag blev super ledsen när jag fick höra det och gick ut till garaget och klappade honom. Han var fortfarande varm och han hade munnen öppen. Men som jag sa igår, jag har ALDRIG träffat ett snällare marsvin.


För en stund sedan gick jag ut igen och då höll jag i honom och då såg jag att han hade blod under munnen...


Men jag ville inte rida för jag trodde att jag knappt skulle kunna konsentrera mig och så var jag ju ledsen, eller jag ÄR ledsen.


Men jag är glad att Vitnos slipper lida och att han kommer få träffa Kolan och Rolle, hans bästa vänner. 


You were my best friend.

You were always there for me.

I love you.

 

 


 

           

          

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards