Hästar är bäst!

Alla inlägg under mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 21:49

...saknar Ina enormt mycket just nu, kollade på gamla filmer när jag hoppade henne barbacka, det  var år 2010. Och då började jag verkligen sakna henne. Om hon skulle stått kvar skulle jag ha tävlat henne på blåbärshoppningen. 

 


...Kan bli väldigt lätt irriterad på folk, fast jag brukarv inte visa det, blir irriterad på en person varje dag, hon är såå jobbig.


 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 21:34

Det här schabraket hissar jag verkligen, super snyggt och gulligt. Och det har jätte bra passform. LOVE IT!

Det ända dåliga är att det inte finns i storlek shettis. Finns i storlek ponny och full.

Rekomenderar, finns att köpa på hööks och det kostar 249, men så värt priset!



Dissar de här,för när man tar med magnet-saken blir det bara kladdigt. Min magnet-sak är i alla fall dålig!


Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 20:51

om mig

 

 


Jag heter Freia, som ni säkert vet! Jag är 11 år men fyller 12 år den 29 april. Alltså om  40 dagar.

Jag säger Åsa och Johan istället för mamma och pappa, vet inte varför.

Men varannan vecka bor jag hos Åsa,Robin,Emil och Vitnos,Cookie,Pelle,Mini Hoppe,Valter,Ulf,Norpan och Bobbo. 

Och den andra veckan bor jag hos Johan, med Robin och katterna.


Jag rider en gång i veckan på ridskola, och har ridit på ridskola i 5 år. 

Jag hade en medryttarhäst men hon flyttade för 3 veckor sedan. Men jag och Vilma sköter om en shettis som heter Teddy, som vi kommer ut till ungefär 1 gång i veckan. Hos Teddy finns det 2  hästar till,Happy och Dreamy, de brukar jag rida ibland. Första gången jag red Teddy var när jag var ca 1 år. 


Jag är på åkerby rätt ofta, är där oftast 4-6 dagar i veckan. Ibland kan det bli lite färre dagar. Och då mockar eller fodrar jag och hälsar på hästarna såklart. 



 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 18:08

Fråga:

om du ska till åkerby idag, kan inte du ta kort på alla hästar och skriva lite om varje häst ? 
svara gärna i ett inlägg

 

 

Svar: Ja det kan jag göra och om jag inte åker idag så kan jag göra det nästa gång jag åker till åkerby.

 

 

Jag och Vallmo.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 16:42

dag 1 - om mig

dag 2 – min familj

dag 3 - jag som liten

dag 4 – mina måsten

dag 5 – mina kompisar

dag 6 – jag gillar

dag 7 – jag hatar

dag 8 – min skola

dag 9 – min klass

dag 10 – min musiksmak

dag 11 – favorit-bloggar

dag 12 – mina intressen

dag 13 – min fritid

dag 14 – jag saknar

dag 15 – mitt rum

dag 16 – jag är rädd för

dag 17 – jag går inte ut utan

dag 18 – favoriter

dag 19 – favorit plagg

dag 20 – innan jag dör ska jag

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 mars 2013 08:16

Loulou





 Jag och Magic

Tindra



jag

Loulou



7

Tindra



jag



Tindra




 

Åsa och Nisse



Caramia



jag och Totte

Jag och Ester




Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 22:05

Har sovmorgon i morgon, men jag ska gå och lägga mig nu.


Bilderna kommer antingen idag eller i morgon.

Kommer läsa i ca en timme, och när jag har läst klart ska jag kolla om Vilma har lagt upp bilderna och då kommer jag lägga upp de från mobilen.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 21:40

Först var vi med en tjej  som heter Tindra, hon är verkligen super snäll. 

Vi tänkte gå till paddocken men nåt föråd för öppet och det var super läskigt och då sa Tindra att det stod någon där inne och då inbillade man sig, först började jag skrika,sedan gjorde Tindra och Vilma det också, sedan sparng vi där ifrån.


Sedan gick vi in i stallet och jag hälsade såklart på Magic och Totte, ovanligt va?

I stallet tog vi massa bilder med Vilmas kamera. Men först måste Vilma lägga upp bilderna på sin blogg innan de kommer upp här.


Sedan såg vi att det skulle vara blåbärs hoppning, och jag och Vilma ska anmäla oss, jag ska anmäla mig på Magic om han inte är upptagen. Det fanns höjderna 30 cm, 40 cm, 50 cm. Så jag ska ta 50 cm. 


Sedan var vi i ett "rum" där det fanns bommar och hinderstöd. 


Därefter skulle Tindra åka hem så jag och Vilma mockade hela stallet.


Kommer bilder sen, nu får ni en bild på Magic som blev tagen för länge sen.




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards