Hästar är bäst!

Alla inlägg under maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 maj 2013 19:37

Jag har typ ingenting i den, bara läxor när vi får läxor och idrottskläder på tisdagar och onsdagar.

Det är det ända jag har i den, annars är det tomt.


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 19 maj 2013 19:16

Hej!!


Som ni säkert ser så har jag bytt header (headern är gjord av mig, eftersom att jag inte hittat någon som kan göra en header billigt). Och så har jag ändrat med färgerna och så.  Ville ha lite somrigare.


Vad tycker ni? 

Jag tycker den blev okej.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 maj 2013 17:11

Idag åkte jag och Vilma till Teddy som ni nog vet. Vi körde honom idag men vi tog det lugnt idag för vagnen hafr varit trasig och han har inte körts på länge.


Men i alla fall först mockade vi hans box och sedan tog vi in honom och borstade väldigt länge för han var ganska dammig och så fällde han väldigt mycket.


När vi hade fixat i ordning honom så satte vi på vagnen och då åt han gräs hela tiden och han får egentligen inte äta gräs, så det var ganska jobbigt. Jag började köra fast Vilma satt såklart med i vagnen. Fast när vi skulle gå ner för en backe så behövde jag hoppa ur vagnen och hålla i där bak så att inte vagnen skulle rulla ner i all väörldens fart och köra på Teddy. V körde runt energispåret.  Vägen dit är ju grusvägar och där var han jätteduktig. Innan energispåret finns det en stig som är ganska gropig så då fick jag också hoppa ur och putta på.


När vi kom in på energispåret så vände Teddy bara helt plötsligt, för han tänkte gå hem igen, men vi gick andra vägen runt energispåret. Så Teddys plan funkade inte riktigt. Var inte världens bästa mark och han åt gräs 24/7. Sedan hoppade både jag och Vilma av så han bara behövde dra vagnen ett tag (utan att någon satt i alltså). Vi körde bara runt halva.


När vi kom  ut på grusvägen igen så hoppade vi på i vagnen och då var lilla Teddy superpigg och ville bara trava hela tiden. Men när han travade så saktade vi av till skritt för vi lovade att han bara skulle få skritta.


Här kommer bilder som jag fotade idag.


Bilder på Teddy:

 

 

 

 

 


Bilder på Dreamy

 

 


Bilder på Happy

 

 

 



En bild på både Happy och Dreamy

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 maj 2013 22:42

Jag vet att min garderob är rätt stökig.

 

har mer kläder men allt ligger inte i garderoben. 



Av Freia Vahlsten Svennas - 18 maj 2013 22:16

 

 

 

 

 

ett tvådagars gammalt föl 

 



 

 

 

 

ett dräktigt sto



 

 

ett 29 årig travhäst som har vunnit eliten 2 gånger, men går såklart som pensionär nu. 

 

 

 


 

 

 

 

Vilma



 

två dagars gamla fölet

 

 

 

 

 

 

 

en del av stallet men det fanns fler stall, mycket fler. 



 

 

 

 

jag


 

Vilma

 

 

Jag

 

 

 

 

 



Det var alla bilder jag fotade idag, och alla hästar jag fotat är travhästar. 




Av Freia Vahlsten Svennas - 18 maj 2013 20:14

 

 

Maharajahs föl 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maharajahs föl på alla 3 bilder


 




 

 

 

 

 

Maharajahs föl på alla 4 bilder

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Vilma och ett föl



 

Jag och ett föl


 






Av Freia Vahlsten Svennas - 18 maj 2013 19:40

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards