Hästar är bäst!

Alla inlägg under maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 maj 2013 10:00



♥ Min kamera, den är verkligen superbra. Verkligen värd priset och den var väldigt billig. Och som ni säkert ser så fotar jag mer, för det är mycket roligare när man har en bra kamera. BIG LIKE!

 


♥ Det här schabrak. För det har jättebra passform och är jättegulligt. Det kostar 249 men det är värt priset.

 
♥ Bra bloggar, med roliga och läsvärda inlägg och bra uppdatering.
 
 
 
 
 
   Människor som ska lägga sig i andras liv.
 
   Såna här pannband som går ner mitt på pannan, tycker inte det är så värst snyggt, faktiskt. Och dessutom brukar de vara väldigt dyra.
 
 
Såna här hovkratsar, de är riktigt dåliga, tycker jag.
 
 
 
 
Av Freia Vahlsten Svennas - 21 maj 2013 22:06

Typ i början av sommarlovet ska jag gå på ridläger på säva, vecka 25 är det. Kommer bli grymt kul, men skulle helst vilja ha Helmut men bara jag får en häst är jag glad, för jag gillar alla hästar. Kommer göra tidinställda så att nte uppdateringen ligger på noll, för då tappar jag läsare. Ska även försöka blogga från mobilen, ridpassen och så.

I alla fall, det kommer bli kul.


-Förra året sista dagen när det var en liten tävling.

 



Ska nog även åka ner till skåne och träffa Therese. Vi började chatta på facebook för ett par år sen och så bestämde vi att jag skulle komma till henne en sommar, men det blev aldrig av, så nu har vi bestämt att jag kanske ska komma den här sommaren. Vi blev typ bästavänner via facebook, så det kommer bli grymt kul att träffa henne.

 


Sen så kommer jag väl också vara ute i rönna mycket. Vara med kompisar, bada, äta smultron (mums), sova och så. Kommer i alla fall ta vara på detta sommarlov och inte bara sova bort hela dagarna.


Och nu till en väldigt rolig sak: Jag ska kanske få ha en sommarhäst, och då kommer jag mest tillbringa min tid med den. Men jag hoppas verkligen på det! Men det ända är att: När sommarlovet är slut så måste man ju lämna tillbaka den och när man lärt känna den så är det svårt att släppa taget.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 maj 2013 21:30

Först gick vi upp till cafeterian och köpte godis och sedan gick vi ut till paddocken och kollade när några hade hoppträning.


Sedan gick vi tillbaka till stallet och först hälsade jag på Totte och Magic och så fotade jag lite. Magic gnäggade till mig och det är kul när han gör det. Tottis var mysig som vanligt.


Ungefär klockan 20.00 så fodrade vi, och efter  så mockade vi hela stallet.

Fick beröm, såklart!   


När vi hade gjort klart allt så var vi med hästarna.


Här kommer lite bilder från idag.

 

Roxanna och Legolas




 

Vilma och Ester




 

Jag och Totte



 

Vilma och Ester




 

Jag och Magic

 

 

Busponnyn!



 

Loulou




 

Åsa och Joppe




 

Magic




 

Totte



 

Pompe

 

alla måste erkäna att denhär bilden blev bra.



 

Avril



 

Fideli



 

Bogart



 

Caramia



 

Ester



 

Legolas (fixade hans grimma sen)



 

Kevin



 

Sickla



 

Affe



 

Vilma och Loulou




 

Landora




 

Capena




Av Freia Vahlsten Svennas - 21 maj 2013 18:33

Snart ska jag då till stallet, ska väl göra det vanliga antar jag, bara att Roxanna ska följa med också. Tar med kameran och fotar lite.


Efter stallet ska jag skriva ett önskeinlägg, fick en kommentar av Roxanna, tack så mycket!   


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 maj 2013 18:20

Alla barnen satt inne vid datorn utom Frida, för hon gick ut till sin häst för att rida.



ALLA BARNEN GICK TILL SKOLAN UTOM ULLA FÖR HON RULLA.


Alla barnen åt godis utom Orvar för han åt sina korvar...


Alla barnen gillade Justin Bieber utom Carl, för han var normal


Alla barnen gick på gym utom Sten han var för klen


Alla barnen gick på ica förutom linnea för hon sprang runt naken på ikea


Alla barnen ville vara med på porrfilm utom Vilma, hon ville filma.


ALLA BARNEN KUNDE RÄKNA TILL HUNDRA FÖRUTOM HUGO HAN KUNDE BARA RÄKNA TILL TJUGO.


Alla barnen tyckte magistern var cool, han gick nämligen i kjol...


 


Snälla, ge mig tips om vad jag kan blogga om.  

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 maj 2013 07:27

Finns väldigt många jag saknar. Så jag orkar inte ha en bild på alla, så jag tar Vitnos.



-Miss you so much!   

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 maj 2013 21:53

Förlåt för superdålig uppdatering, men har verkligen bloggtorka.

Hade tänkt att gå och lägga mig nu, för jag är supertrött.


Så godnatt!

_________________________________________________________________________________________________


Kan även berätta lite snabbt om dagen.


Hade bara tråkiga lektioner och även om vi slutade tidigt så kändes dagen lång.

Fast det var lite kul på No lektion för Ellinor (lärare) började prata om snusk, helt plötsligt typ. Och nästan hela klassen skrattade typ ihjäl sig. Bland annat jag.


På lunchrasten lekte jag,Vilma och Roxanna häst. Roxanna var ridlärare och jag och Vilma red. Jag låtsades rida den där travhästen jag red på i lördags. Jag tror den hette nått med Poo i början. Typ Pooboo, Poobourd. Typ nått sånt.


 

Den här hästen alltså.



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards