Hästar är bäst!

Alla inlägg under maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 21:17

Idag åkte jag då till Teddy med Vilma och Roxanna. Vi gick en promenad till en hage där han är väldigt pigg. 


Först höll jag i honom och vi skrittade nästa bara påvägen dit och tog lite gräs och gjorde så han bugade och så gjorde vi lite skänkelvikningar. Han var jätteduktig! 


Sen höll Roxanna i honom och hon skrittade först en bit sen fick han trava lite. Och lite innan vi skulle gå in i hagen fick Vilma hålla honom och hon höll honom i hagen också en stund. Vi började nästan direkt att galoppera i hagen, jag sprang bredvid Teddy medans Vilma höll honom. 


Sedan bytte vi så jag höll honom, galopperade lite och så fick han hoppa över en pinne. Han var duktig. 

Jag försökte skritta men han ville bara trava då eller så åt han gräs. 


Roxanna höll också lite i hagen men när vi gick hem höll Roxanna honom en stund, galopperade lite, travade och skrittade mest. Sen höll Vilma honom. Hon travade lite och resten skrittade hon. 


När vi hade fixat med Teddy så gick vi till Thessan och dem. För Vilma ville visa Thessan. Vi gosade lite med hästarna och så fotade jag. För jag hade med mig kameran. 

 


Så här kommer bilderna!


Bilderna på Teddy


 

 

 

 





 

Ginny och Nike



 

Nike och Menny



 

Pigge




 

Menny




 

Fizzan




 

Mennys öga



 

Thessan

 



 

Pigge




 

Thessan,Vilma och Pigge



 

Thessan



 

Fizzan



 

Thessan



 

Vilma och Thessan




 

Fizzan




 

Nike




 

Birdie



 

Jag och Menny

 

 




   

Ginny



 

Menny




 

Fizzan,Pigge,Nike och Ginny




 

Nike



 

Vilma och Thessan



 

Nike och Birdie



 

Ginny,Menny,Nike och Birdie



 

Fizzan



 

Menny och Nike



 

Thessan



 

Fizzan



 

Fizzan,Roxanna och Pigge



 

jag och Fizzan

 



 

Vilma och Thessan



 

Fizzan

 

 

 



 

Birdie och Menny



 

Menny,Ginny och Vilma



 

Thessan och Vilma



 

Menny

 

 

Vissa bilder blev ju lite småsuddiga som ni säkert såg men det var för att det ragnade och då kom det vatten på linsen.


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 14:55

Idag hade vi då prov om samer. Det var väldigt lätt, så jag tror och hoppas att jag får alla rätt. Och när man hade gjort klart provet fick man gå hem, jag blev klar ungefär 14.05 och egentligen skulle vi slutat 14.30. 


Annars har jag varit väldigt trött idag, men på idrotten hade vi fritt och jag och några andra sprang 60 meter. Det snabaste jag sprang på var 8 sekunder. Så tagga i morgon! Ska vara på enavallen då och då ska jag köra allt. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 28 maj 2013 22:23

Egebtligen skulle jag bara vilja knöggla ihop häften och lägga mig och sova istället. Vill verkligen gå i morgon men jag är typ stekhet över hela kroppen och så har jag ont i huvudet och fortfarande ont i armarna. Men jag är ingen som skiter i proven.

Och dessutom har jag på nått sätt intyggat att jag måste försöka uppdatera bloggen även när jag är sjuk för annars tror jag att jag ska förlora läsare.

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 maj 2013 22:00

Jag tror jag ska gå till skolan i morgon. Har sovmorgon i morgon också och prov. Så jag måste plugga lite nu, sen går jag och lägger mig för jag är supertrött. 


Och förlåt för den dåliga uppdateringen idag men jag har inte riktigt orkat att skriva "ordentliga" inlägg. 


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 28 maj 2013 21:22

dagens outfit:

shorts: lindex

t-shirt: Esprit

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: är inte på något speciellt humör

Dagens hiss: inget

Dagens diss: haft tråkigt, inte vart i skolan och inte vart i stallet

Dagens skal: 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 28 maj 2013 20:45

Vad är klockan? 19.49


1. fullständigt namn? Freia Elisabeth Maria Vahlsten Svennes

2.Ålder? 12 år

3. Vart bor du? Enköping

4. Bor tillsammans med? Varanan vecka hos Åsa och varanan vecka hos Johan

5. Färg på huset: Hos Åsa: gult tegelhus. Hos Johan: rött

6. hus eller lägenhet? hus

7. När är du född? 29 april 2001 kl fem i sex. Vet inte om det var på morgonen eller kvällen. 

8. Klass? 5 lila

9. Vilket år tar du studenten? år 2020 tror jag?

10. Jobb? Kan man väl säga, leder Emma på fredagar och får 40 kronor.   

11. När gick du upp i morse? Typ 05.30 för att äta frukost. 

12. När ska du sova? Ingen aning, går och lägger mig typ 22.30-23.00 (eftersom vi har sovmorgon i morgon) och sen brukar jag läsa i ungefär en timme och lyssna på musik ett tag. 

13. Duschat idag? nepp

14. Kramat någon idag? nej

15. Pussat någon idag? nej

16. Vad har du ätit idag? Yogurt, jordgubbskräm, äpple, nudlar och spagetti med baconsås. 

17. Dagens klädsel? Shorts och en t-shirt

18. Dagens smink? inget

19. Dagens sötnos? hmm

20 dagens roligaste? myself, nej men ingen speciell

21. Har du många vänner? ja

22. Hur många har du kysst? de ni!

23. Vem kramade du senast? Mini Hoppe

24. Hur många gånger har du ramlat av? ca 55 gånger, mest på Ina och Teddy

25. Hur många har varit otrogna mot dig? inga :D

26. första favorithäst? Totte, fick jag som favorithäst första gången jag såg honom, för första gången red vi inte, de skulle visa hur man sadlade och så. Och Totte var hästen de visade på, och då blev han min favvo. 

27. har du pojkvän? Nepp

28. Vem pratade du med i telfon med senast? Åsa

29. Vem smsade du senast? vet ej, brukar inte smsa nu längre. 

30. varför skaffade du en blogg? det verkade roligt och det är det ju. :D

31. Senaste film? hmm, jag vet inte

32. låt? up all night med one direction

33. mat? spagetti och baconsås

34. dryck? juice

35. Färg? Va?

36. Stad? enköping

37. Land? sverige

38. Bästa ämne i skolan? svenska tror jag och engelska kanske

39. människa? va?

40. senaste personen du tänkte på? ingen speciell

41.gången du spydde? kommer inte ihåg för rätt länge sen

42. Gången du grät? igår

43. Pizzan du åt? var länge sen kan jag säga, är inte ett sånt stort fan av pizzor. 

44. Gången du var i Göteborg? några år sen

45. Gången du var i Stockholm? när jag shoppade och jag kommer inte ihåg vilket datum det var

46. Gången du var full? har aldrig varit full

47. Gången du var hög? -

48. gången du var kåt? -


antingen eller


49. Svart eller vitt? vitt

50. Hund eller katt? vet ej

51. Ut och festa eller hemma och mysa? beror på

52. Tvspel eller dataspel? inget men dataspel

53. singel eller upptagen? singel :D

54. Hånga eller ha sex? ehhh??

55. ragga eller uppraggad? -

56? big brother eller paradise hotel? inget men får väl ta big brother

57. Blont eller brunt hår? brunt

58. Har du blåa eller bruna ögon? jag har typ blågrå. 

59? choklad eller lakrits? choklad

60. Göteborg eller Stockholm? Stockholm

61. Högerhänt eller vänsterhänt? höger

62.coca cola eller fanta? inget, dricker ju inte läsk

63. Pizza eller kebab? pizza

64. Randigt eller prickigt? båda

65. Älska eller älskas? Älskas of course

66. Leva eller dö? Leva, annars skulle jag inte suttit här.


Antal: 


67. personer du älskar? ingen aning

68. personer du hatar? några och jag säger inte vilka

69. Gången du varit full? ingen

70. Personer du hånglat med under 24timmars-period? INGEN

71. Glassar du ätit? 3 är väl det högsta?

72. Festivaler du varit/ska på under året? räknas travstallet som festival?

73. Gånger du haft minnesluckor? fattar inte

74. Gånger du varit hög? never

75. Personer du saknar just nu? MÅNGA

76? gånger ditt hjärta brustit? hmm


Vem: 

 

77. Vill du kyssa just nu? ingen

78. ska du träffa i morgon? antagligen klassen för jag tror jag ska gå i skolan i morgon

79. sjöng du senast för? ingen

80.  Hade du senast en msn-konversation med? skriver inte på msn

81. Vem spelade du tv-spel med senast? vet inte, gör inte det längre så det var länge sen.

82. Vill du ta på resa just nu? ingen speciell

83. Vill du kasta en sten i huvudet på? alla djurplågare

84. Förkänar att dö? alla idioter

85. Är söt? Harry Styles (Zayn är mer snygg)

86. vill du sova jämsides med i natt? ingen


Vad: 

87. gör dig glad? mina djur och alla hästar

88.  gör dig ledsen? att jag inte har en egen häst och djurplågeri

89.  vill du helst göra just nu? vara i stallet

90. önskardu att du slapp göra? Plugga inför ett prov i morgon om samer.. 

91. vill du ha nu? en häst

92. Vad önskar du dig i födelsedags present? har ju redan fyllt är men till nästa år är det en häst (om jag inte redan har en då). ;)

93. Längtar du till? sommarlovet

94. Tycker du om dina betyg? har inte fått betyg än, men på två prov i no så skrev hon betyg ändå så man fick se på vilken nivå man var på. Jag fick C på det ena och D på det andra. Så ganska nöjd är jag. Och det stod att om jag jobbar på lika bra så kommer jag få höga betyg i svenska. 

95. ångrar du i ditt liv? några saker kanske

96. är det bästa som har hänt dig? mina djur och att jag började rida

97. Hur mycket är klockan? 20.45


 





Av Freia Vahlsten Svennas - 28 maj 2013 10:52

Om det är kläder till mig själv så är det väl: Cubus,gina tricot och kappahl. För det finns så fina kläder. 


Och om det är hästsaker så är det hööks. Finns så fina och bra saker. 


 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards